Dentsu Consulting en Vizeum brengen Yakult naar de cinema

Published on:

Elke dag worden er wereldwijd 39 miljoen flesjes Yakult gedronken. Het zuiveldrankje in het iconische flesje bevat miljarden bacteriën Lactobacillus casei Shirota. Deze goede bacteriën hebben de eigenschap om de zuurtegraad van de maag te weerstaan en levend in de darmen terecht te komen. Maar Yakult is veel meer dan dat! Het bedrijf speelt een belangrijke sociale rol die wordt vervuld door de 88.000 geëngageerde “Yakult Ladies” die dagelijks Yakult flesjes aan huis brengen. 80.000 zijn dat er in totaal.
Dentsu Consulting lanceert op vraag van Yakult een campagne in de Belgische cinema’s: een ontroerend verhaal over de sterke band tussen Yakult Lady Yuki en één van de klanten die ze dagelijks bezocht. Bij de lancering van de campagne organiseerde Dentsu Consulting in Kinepolis Antwerpen een activatiemoment. De toeschouwers van de film Bohemian Rapsody, die de spot in primeur konden zien, werden verrast met een live optreden én ontvingen een flesje Yakult cadeau. Het lanceringsmoment werd live opgenomen en is hier te bekijken.
Client: Yakult (Tania Platteeuw)
Agencies:
 Dentsu Consulting (Wim Vermeulen, Stijn De Corte)
 Vizeum (Aline Driesen, Mathijs Vanduffel)
In samenwerking met Brightfish
Piano: Yuka Izutsu
Cello: Sigrid Vandenbogaerde
Viool: Grégoire Dune
Dentsu Consulting et Vizeum invitent Yakult au cinéma
Chaque jour, 39 millions de bouteilles de Yakult sont bues dans le monde. Cette délicieuse boisson rafraichissante à la bouteille emblématique contient des milliards de bactéries Lactobacillus casei Shirota. Ces bactéries arrivent vivantes dans les intestins.. Mais Yakult, c'est beaucoup plus que ça! L’entreprise joue un rôle sociétal important, aidé de 88 000 "Yakult Ladies" engagées, qui apportent chaque jour des bouteilles Yakult à à domicile.